tisdag 22 september 2009

Så här formulerade MBN sig den 25/6 2009: Citat "MBN beslutar återremittera ärendet till miljö- och bygglovsenheten för diskussion med sökanden om revidering av ansökan i avsikt att uppnå skyddsavstånd för buller och skuggning vid bostäder" ,slut citat.
Så här gick det:
- jag tar kontakt med handläggaren den 25/8, dvs 2 månader efter beslutet. Då har jag inte hört ett ljud under tiden. Jag presenterar samma dag nya beräkningar som innebär just det man efterfrågade.
- den 2/9 är jag på egen begäran med 10 minuter på beredningsutskottet och berättar om diskussioner med markägarna plus presenterar min egen komplettering, helt enligt önskemål.
- den 17/9 har man MBN och inget händer. Enligt uppgift är inte ansvarig handläggare med på mötet.

Vem gör rätt och vem gör fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar